Calorii vs Timp – Cum ard caloriile mai repede?

Una dintre cele mai frecvente întrebări la care trebuie să răspundă un antrenor este aceasta:

Cum fac să ard cât mai multe calorii într-un timp cât mai scurt?

Ei bine, este o întrebare pentru care nu există doar un singur răspuns, ci chiar mai multe, în funcție de obiectivele propuse. Din experiență, însă, am observat că această întrebare este pusă cel mai des atunci când obiectivul este scăderea în greutate.

În concluzie, când vorbim despre slăbit și arderea caloriilor într-un timp scurt, în cele din urmă, vorbim despre mult calcul matematic și mai multe întrebări cărora trebuie să le găsești răspuns pentru a putea face aceste calcule.” – ne spune Mihai Todoran, antrenor My Motric.

De la Mihai am aflat și care sunt aceste întrebări și calcule:

  • Rata Metabolică Bazală: de câte kcal are nevoie corpul tău pentru a se susține?
  • Câte kcal produci în timpul zilei, în funcție de efortul pe care îl depui zilnic?
  • Câte kcal consumi zilnic și raportul acestor kcalorii cu Rata Metabolică Bazală și kcaloriile produse în timpul zilei?

Deoarece nu putem influența foarte ușor Rata Metabolică Bazală, într-un timp scurt, putem acționa mai ușor asupra activităților care produc kcalorii în timpul zilei, dar mai ales asupra activităților care consumă kcalorii.

“Practic, slăbitul este în mare parte Termodinamică, iar tot ce ai de făcut este să creezi un deficit caloric, adică să produci mai multe calorii activ față de câte folosește corpul tău in ziua respectiva sau să consumi mai puține calorii decăt produci. Ideal este să îndeplinești într-o pondere echilibrată, ambele condiții.”

Mihai Todoran – antrenor My Motric

De exemplu, dacă corpul tău arde zilnic în total 2000 kcal, iar tu consumi 1700 kcal, vei avea un deficit de 8400 kcal în 4 săptămâni. Adică, 1,1 kg de țesut. Acesta poate fi țesut adipos (grăsime), dar și masă musculara lină, în cazul în care nu consumăm suficiente proteine.” – ne mai spune Mihai Todoran

Cel mai simplu mod pentru a arde zilnic minim 300 de kcal, foarte ușor, este în cadrul unui antrenament de forță și cardio, de doar 35 de minute, iar acest lucru este posibil astăzi și datorită echipamentelor Milon din sala de fitness My Motric. Circuitul Milon este conceput exact pentru obținerea unor rezultate maxime într-un timp foarte scurt, cu dozarea perfectă a efortului necesar.

În concluzie, un bun răspuns, care ar putea să cumuleze toate calculele pentru arderea caloriilor într-un timp scurt, ar fi – Sportul și o alimentație echilibrată!

P.S. Dacă te antrenezi constant, atât cu exerciții de forță, cât și de cardio, corpul tău va arde mai multe calorii chiar și în repaus.