Febra musculară – Adaptarea corpului la efort

Când vine vorba despre antrenament și rezultate, adaptarea corpului și recuperarea sunt esențiale.

Vorbind de începutul în antrenament, febra musculară este un reper pentru evaluarea unui antrenament dus dincolo de limita de rezistentă obișnuită, însă poți face febră musculară și dacă antrenamentul nu a fost corect sau eficient. Din acest motiv, cel mai indicat ar fi să începi activitatea sportivă sub supravgherea unui antrenor.

Totuși, febra musculară este un efect dorit, deoarece este un proces inflamator care semnalizează faptul că organismul se reface și crește calitatea musculară.

Durata febrei musculare trebuie să fie de aproximativ trei zile, dar nu trebuie să țină mai mult de patru zile după antrenament, iar apogeul este atins în a doua zi.

După o perioadă de aproximativ trei săptămâni, cu antrenamente constante (2 -3 antrenamente / săptămână), corpul se adaptează la efort în proporție de 80%, iar intensitatea și durata febrei musculare scade considerabil.

Designed by rawpixel.com / Freepik ” class=”wp-image-3975″/>
Designed by yanalya / Freepik

Însă dacă, după o perioadă constantă de antrenamente, aceasta depășește 4 zile, înseamnă că există posibilitatea ca antrenamentele să fie prea dure sau alimentația să nu fie corespunzătoare. Evident, pot fi și ambele cauze simultan, însă cel mai bine bine ar fi să discuți aceste aspecte cu antrenorii My Motric.

Cornelia Condeescu, antrenor My Motric și doctor în științele motricității, spune că “deși febra musculară este firească atunci când te antrenezi, este de dorit ca intensitatea să nu fie foarte mare, iar recomandarea noastră ar fi ca post antrenament să se execute exerciții de întindere a musculaturii cât și pentru detensionarea fasciei. Pentru asta, linia de echipamente Five din sala My Motric este perfectă și te poate ajuta foarte mult.”

Ideal ar fi să nu încerci să scapi de febra musculară sărind la dulapul cu pastile. Există foarte multe alte metode prin care poți scădea efectele mai puțin plăcute ale acesteia. De exemplu, de la băile cu săruri de magneziu, masajele terapeutice, o sauna a doua zi sau continuarea mișcării cu antrenamente mai ușoare și până la reglarea alimentației cu alimente integrale, neprocesate, bogate în acizi grași omega 3, poți alege metoda cea mai plăcută și potrivită ție pentru a te simți mai confortabil după antrenamente, până când corpul va intra în rutină și se va adapta natural la ritmul de viață sportiv.

Rezultatele bune, pe termen lung, pentru obiectivele pe care ți le-ai propus, se pot realiza doar treptat, cu o alimentație corespunzătoare și cu respectarea timpilor de refacere. În acest fel, corpul se va adapta, febra musculară va scădea în intensitate, iar rezultatele vor fi pe măsură, indiferent dacă vorbim despre scăderea în greutate, tonifiere sau creșterea masei musculare.