Carbohidrații îngrașă sau nu?

Puține lucruri creează la fel de multă confuzie precum carbohidrații. Carbohidrații sunt răi? Carbohidrații sunt nesănătoși? Carbohidrații te îngrașă? În ultimul deceniu, ne-am transformat cu ușurință dintr-o societate care se teme de grăsimi, într-una care acum este îngrozită de carbohidrați.

„Voi sări pâinea, sunt la o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați”. Este o vorbă comună care a devenit aproape biblică în lumea obsedată fizic de astăzi, dar se pare că am privit-o greșit de-a lungul timpului, iar umilul carbohidrat este mai mult prieten decât dușman, dacă este tratat cu respect.

Orice aliment poate provoca creștere în greutate dacă este consumat în cantități mari. Indiferent dacă dieta ta este bogată în carbohidrați sau nu, dacă vei consuma frecvent mai multă energie decât organismul tău are nevoie, vei crește cu siguranță în greutate.

Dacă obiectivul tău este să slăbești, nu trebuie să elimini total carbohidrații din alimentația ta, ci trebuie să fii în deficit caloric.

 

Ce sunt carbohidrații?

Carbohidrații sunt zaharurile, amidonul și fibrele care se găsesc în fructe, cereale, legume și produse lactate, fiind unul dintre grupurile alimentare de bază.

Carbohidrații sunt macronutrienți, ceea ce înseamnă că sunt unul dintre cele trei moduri principale prin care organismul obține energie sau calorii. Se numesc carbohidrați deoarece, la nivel chimic, conțin carbon, hidrogen și oxigen.

Există trei tipuri de macronutrienți: carbohidrați, proteine ​​și grăsimi. Macronutrienții sunt esențiali pentru buna funcționare a corpului, iar organismul necesită cantități mari din aceștia. Aportul de carbohidrati pentru majoritatea oamenilor ar trebui sa fie cuprins între 45% si 65% din caloriile totale.

 

   Ar trebui să tai carbohidrații?

Carbohidrații oferă combustibil pentru sistemul nervos central și energie pentru mușchii care lucrează, împiedicând utilizarea proteinelor ca sursă de energie.

De asemenea, carbohidrații sunt importanți pentru funcția creierului. Ei influențează starea de spirit, memoria, și sunt și o sursă rapidă de energie.

În timp ce putem supraviețui fără zahăr, ar fi dificil să eliminăm carbohidrații în totalitate din dieta noastră.

Carbohidrații sunt principala sursă de energie a organismului. În lipsa lor, corpul tău va folosi proteine ​​și grăsimi pentru energie. De asemenea, poate fi greu să obții suficientă fibră, ceea ce este important pentru sănătatea pe termen lung.

Surse sănătoase de carbohidrați, cum ar fi legumele, fructele și leguminoasele, sunt, de asemenea, o sursă importantă de nutrienți, precum calciul, fierul și vitaminele B.

Reducerea semnificativă a carbohidraților din dieta ta pe termen lung ar putea însemna că nu primești suficienți nutrienți, ceea ce ar putea duce la probleme de sănătate.

Înlocuirea carbohidraților cu grăsimi și surse de proteine ar putea crește aportul de grăsimi saturate, ceea ce poate crește cantitatea de colesterol din sângele tău, fiind un factor de risc pentru boli de inimă.

Când ai un nivel scăzut de glucoză, organismul descompune grăsimea stocată pentru a o transforma în energie. Acest proces provoacă acumularea de cetone în sânge, rezultând cetoză.

Acest lucru poate provoca dureri de cap, slăbiciune, senzație de rău, deshidratare, amețeli și iritabilitate.

Încercați să limitați cantitatea de alimente zaharoase pe care le consumați și să includeți în schimb surse de carbohidrați mai sănătoase în dieta ta, cum ar fi cereale, cartofi, legume, fructe și leguminoase.

 

Ce este un deficit caloric?

Multe persoane consumă mai multe calorii decât au nevoie pentru a-și menține greutatea în fiecare zi. Atunci când mănânci constant mai multe calorii decât are nevoie corpul tău, caloriile suplimentare sunt păstrate sub formă de grăsime.

Deci, cum scapi de grăsimea în plus? Creezi un deficit de calorii. Acest deficit se întâmplă atunci când mănânci mai puțin în timpul zilei, adică atunci când mănânci mai puține calorii decât arzi. Pentru a face asta, trebuie să îți dai seama câte calorii arzi în fiecare zi și apoi să scazi din acel număr 200 – 300 calorii.

Când creezi un deficit de calorii, corpul tău obține energie din grăsimile stocate. Aceasta este grăsimea suplimentară pe care o ai pe șolduri sau coapse, burtă etc.

Grăsimea păstrată este energia stocată. Corpul tău o poate folosi pentru a continua mișcarea, în loc să folosească energia din alimente. Când corpul tău arde grăsime pentru energie, scazi în greutate.

 

Cum se creează un deficit de calorii?

Deci cum creezi un deficic caloric? Nu trebuie să te înfometezi cu o dietă la modă sau cu sucuri rapide. De fapt, există trei moduri sănătoase de a crea un deficit de calorii pentru pierderea în greutate.

Mănâncă mai puțină mâncare. Dacă vei reduce dimensiunile porțiilor, gustările și vei alege alimente cu mai puține calorii în timpul mesei, vei consuma mai puține calorii în fiecare zi.

Fii activ. Numărul de calorii de care corpul tău are nevoie în fiecare zi depinde de nivelul de activitate. Aceasta include activitatea ta zilnică, fie că te antrenezi sau nu. Dacă vei atinge 10.000 de pași în fiecare zi, vei vedea o diferență majoră.

Combină dieta cu exercițiile fizice. Cele mai multe persoane combină dieta cu exercițiile fizice pentru a pierde în greutate. Asta înseamnă că ar putea mânca cu 250 de calorii mai puțin în fiecare zi și apoi să meargă la o plimbare rapidă de 60 de minute pentru a arde 250 de calorii suplimentare. Deficitul de calorii ar totaliza 500 de calorii. Dacă ai crea un plan similar pentru fiecare zi, ai atinge fără probleme deficitul de calorii necesar pentru a pierde în greutate.

Este greu să o faci singur … Dar nu trebuie. Să menții un deficit caloric înseamnă să găsești un program de fitness care să fie sigur și eficient în timp ce mănânci mai puțin, găsind în același timp și un plan adecvat de nutriție care te va menține hrănit și sănătos, dar unul care, de asemenea, să conducă la pierderea de grăsime, menținând musculatura.

 

Ai putea lua în considerare și consultarea unui antrenor în care ai încredere cu privire la modul în care îți poți atinge obiectivele mai ușor, iar antrenorii noștrii te așteaptă întotdeauna la #mymotric pregătiți.

 

Pe data viitoare!

Distribuie articolul