Beneficiile exercițiilor pentru sănătatea mintală

Exercițiile fizice nu se referă doar la capacitatea aerobă și la masa musculară. Sigur, exercițiile fizice îți pot îmbunătăți fizicul, îți pot micșora talia, îți pot îmbunătăți viața sexuală și chiar îți poți prelungi anii de viață. Dar acest lucru nu motivează majoritatea oamenilor să rămână activi.

Oamenii care se antrenează regulat tind să facă acest lucru, deoarece le oferă un sentiment enorm de bunăstare. Se simt mai energici pe tot parcursul zilei, dorm mai bine noaptea, au amintiri mai clare și se simt mai relaxați și mai pozitivi față de ei înșiși și de viața lor. De asemenea, este un medicament puternic pentru multe provocări comune de sănătate mintală.

Exercițiile fizice regulate pot avea un impact profund pozitiv asupra depresiei, anxietății, ADHD și multe altele. De asemenea, ameliorează stresul, îmbunătățește memoria, te ajută să dormi mai bine și îți îmbunătățește starea de spirit generală. Și nu trebuie să fii un fanatic pentru fitness pentru a obține beneficiile.

 

Exercițiile fizice și depresia

Studiile arată că exercițiile fizice pot trata depresia ușoară până la moderată la fel de eficient ca și medicamentele antidepresive, dar fără efecte secundare, desigur. Ca un exemplu, un studiu recent realizat de Harvard a descoperit că alergarea timp de 15 minute pe zi sau mersul timp de o oră reduce riscul depresiei majore cu 26%. Pe lângă ameliorarea simptomelor depresiei, cercetările arată, de asemenea, că menținerea unui program de exerciții fizice poate preveni recidiva.

Mișcarea este un luptător puternic împotriva depresiei din mai multe motive. Cel mai important, promovează tot felul de modificări ale creierului, inclusiv creșterea neurală, inflamație redusă și noi modele de activitate care promovează sentimente de calm și bunăstare. De asemenea, eliberează endorfine, substanțe chimice puternice în creier care te fac să te simți bine. În cele din urmă, exercițiile fizice pot servi și ca o distragere, permițându-ți să găsești un timp liniștit pentru a ieși din ciclul gândurilor negative care alimentează depresia.

 

Exercițiile fizice și anxietatea

Mișcarea este un tratament natural și eficient pentru anxietate. Ameliorează tensiunea și stresul, crește energia fizică și mentală și îmbunătățește bunăstarea prin eliberarea de endorfine.

Încearcă, de exemplu, să observi senzația picioarelor care se lovesc de pământ, ritmul respirației, sau senzația vântului pe piele. Adăugând aceste elemente de mindfulness – concentrându-te cu adevărat pe corpul tău și pe modul în care se simte în timp ce exercițiul fizic, nu numai că îți vei îmbunătăți mai repede starea fizică, dar, de asemenea, vei putea întrerupe fluxul de griji constante care îți trec prin cap.

Ai observat cum se simte corpul tău când ești sub stres? Mușchii sunt încordați, în special la nivelul feței, gâtului și umerilor, lăsându-ți dureri de spate, de gât sau dureri de cap. S-ar putea să simți o strângere în piept, un puls care bate sau crampe musculare. De asemenea, poți întâmpina probleme precum insomnie, arsuri la stomac, dureri de stomac, diaree sau urinare frecventă. Grija și disconfortul tuturor acestor simptome fizice pot conduce la rândul lor la și mai mult stres, creând un ciclu vicios între mintea și corpul tău.

Mișcarea este un mod eficient de a rupe acest ciclu. Pe lângă faptul că eliberează endorfine în creier, activitatea fizică ajută la relaxarea mușchilor și la ameliorarea tensiunii din corp. Întrucât corpul și mintea sunt atât de strâns legate, atunci când corpul tău se simte mai bine, la fel și mintea ta. Așa că ce mai aștepți?

 

Alte beneficii mentale și emoționale ale exercițiilor fizice

Memorie și gândire mai clare. Aceleași endorfine care te fac să te simți mai bine, te ajută, de asemenea, să te concentrezi mai bine. Exercițiile fizice stimulează, de asemenea, creșterea celulelor creierului noi și ajută la prevenirea declinului legat de vârstă.

Stimă de sine mai mare. Activitatea regulată este o investiție în mintea, corpul și sufletul tău. Când devine obișnuință, îți poate încuraja sentimentul de demnitate și te poate face să te simți puternic. Te vei simți mai bine în ceea ce privește aspectul tău și, atingând mici obiective, vei avea un sentiment de realizare.

Mai multă energie. Creșterea ritmului cardiac de mai multe ori pe săptămână îți va oferi mai multă energie. Începe cu doar câteva minute de exerciții pe zi și crește-ți durata antrenamentului pe măsură ce te simți mai energizat.

Rezistență mai puternică. Când te confrunți cu provocări mentale sau emoționale în viață, exercițiile fizice te pot ajuta să faci față sănătos, în loc să recurgi la alcool, droguri sau alte comportamente negative care în cele din urmă nu fac decât să îți agraveze simptomele. Exercițiile fizice regulate pot ajuta, de asemenea, să îți impulsioneze sistemul imunitar și să reducă impactul stresului.

 

Nu poți găsi timp pentru a face exerciții în timpul săptămânii? Fii un războinic de weekend

Un studiu recent efectuat în Regatul Unit a descoperit că persoanele care-și restrâng rutinele de exerciții fizice într-una sau două ședințe în weekend, experimentează aproape la fel de multe beneficii pentru sănătate ca și cei care lucrează mai des. Prin urmare, nu lăsa un program aglomerat la serviciu, acasă sau școală să fie o scuză pentru a evita activitatea. Antrenează-te oricând poți găsi timp. Mintea și corpul tău îți vor mulțumi!

 

Nu trebuie să suferi pentru a obține rezultate. Cercetările arată că nivelurile moderate de exerciții fizice sunt cele mai bune pentru majoritatea oamenilor. Moderat înseamnă:

Că respiri puțin mai greu decât în ​​mod normal, dar nu rămâi fără suflare. De exemplu, ar trebui să poți discuta cu partenerul tău de mers, dar să nu cânți cu ușurință o melodie.

Acum știi că exercițiile fizice te vor ajuta să te simți mult mai bine și că nu depui atât de multe eforturi pe cât te-ai fi gândit. Așa că nu mai ai decât să începi să te antrenezi. Nu trebuie să fie o trecere bruscă, fiecare pas contează, iar dacă nu știi de unde să începi, noi te așteptăm în sălile #mymotric pentru un antrenament care să corespundă nevoilor corpului tău, în plus, avem și clase de yoga.

 

Ne vedem în sală!

Distribuie articolul