Ce poți face pentru a trece mai ușor peste carantină?

Într-o perioadă ca aceasta, este firesc să te simți tulburat, neliniștit, speriat și chiar plictisit. La urma urmei, rămâi în casă, uitându-te la aceiași pereți zi de zi, iar aceste circumstanțe chiar ne pot afecta. Nu te pot învinovăți dacă te-ai săturat de perioada asta și nu mai ai motivație să faci absolut nimic, voi rade chiar și alături de tine în timp ce schimbi “pijamalele de zi” cu “pijamalele de noapte”.

Aș dori, însă, să îți ofer o altă perspectivă asupra plictiselii și anume, o promisiune: nu mă voi plânge de faptul că m-am plictisit în timpul acestei carantine de coronavirus, indiferent de cât de multe luni are loc izolarea. Felul în care o văd, a fi plictisit este un lux.

Plictisită înseamnă că sunt sănătoasă, lipsită de simptome de boală. Plictisită înseamnă că nu mă văd cu prietenii, deoarece m-am distanțat social și mă spăl pe mâini, acte care păstrează toată lumea în siguranță.

  1. Te-ai săturat ca fiecare zi să arate exact la fel?

Ai vrea să știi mai multe despre cum totul poate fi mai interesant și mai puțin monoton în izolare?

Schimbă-ți rutina. Dimineața este un moment cheie pentru o zi. Stabilește o rutină care crezi că te va ajuta să te menții sănătos.

Fă-ți patul. Uneori, un act simplu, cum ar fi să îți faci patul este foarte important, pentru că atunci când totul pare a fi scăpat de control, trebuie să ai senzația că poți controla ceva. Fă-ți patul dimineața și deja ai dat check unui lucru din ziua respectivă.

Fă o schimbare în viața ta. Acum e momentul să faci orice activitate ți-ai fi dorit sa o faci înainte și nu aveai timp. Învață să cânți la chitară, desenează, cântă, sau orice altceva îți bucură sufletul, adoptă un animal, te va face să te simți mult mai bine, având un prieten lângă tine care nu va trebui să păstreze distanța socială.

Există extrem de multe cursuri online, pe youtube sau alte platforme, de unde poți învăța tot felul de lucruri interesante și majoritatea sunt gratis.

  Intră într-o comunitate și fă-ți noi prieteni. O conversație cu o persoana care împărtășește același interes ca și tine poate fi un schimb de energie foarte bun. Noi te așteptăm și în grupul nostru de facebook unde vom posta informații legate de nutriție, fitness și kineto, iar antrenorii noștri îți vor răspunde la orice curiozitate. Poți accesa grupul printr-un click aici:

  1. Top 3 activități sănătoase pe care le-ai putea transforma într-un hobby
  • Citește cât mai multe cărți. Când a fost ultima dată când ai citit o carte? Dacă ești una dintre persoanele care nu obișnuiesc să citească în mod regulat, uite ce ai de pierdut: cititul ajută la reducerea stresului, îmbogățirea vocabularului, îmbunătățirea somnului, creșterea puterii de concentrare,  iar acestea sunt doar câteva dintre numeroasele beneficii ale cititului. Conform unui studiu, stimularea mentală precum cititul poate ajuta la protejarea memoriei și a abilităților de gândire, mai ales pe măsură ce îmbătrânești și poate încetini boli precum alzheimer.
  • Meditează și practică yoga. Sunt două dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face chiar acum pentru a calma stresul și a îți îmbunătăți starea. Yoga și meditația pot fi asemănate cu surorile – fiecare practică este diferită în felul său, dar ambele sunt fundamentate în spiritualitate și beneficiile lor asupra minții și a corpului. Practicarea yoga este cunoscută pentru a îmbunătăți flexibilitatea, echilibrul, rezistența și forța fizică. În timp ce meditația ajută la menținerea minții ascuțite și clare, ameliorează stresul și îmbunătățește bunăstarea generală.
  • Învață să gătești și renunță la mâncarea de tip fast food. Carantina oferă, de asemenea, oportunitatea perfectă pentru a învăța să gătești, mai ales că acum probabil probabil ți-ai făcut provizii și poți testa rețete mai ambițioase. Social media în carantină mi-a arătat că mai mulți oameni sunt capabili să gătească singuri decât credeam eu. Ai nevoie doar de răbdare, pentru că timp avem suficient cu toții.
  1. Sala de fitness este încă închisă, dar asta nu poate fi o scuză pentru a nu face mișcare

A te alimenta sănătos și a face mișcare în carantină este mai ușor decât ai fi crezut. De ce? Pentru că acum ne putem acorda mai multă atenție nouă, având poate mai mult timp decât înainte. Totuși, dacă nu ai suficientă motivație încât să execuți un antrenament într-o anume zi, încearcă să nu stai pe scaun sau pe canapea ore în șir, deoarece aceste lucruri îți pot dăuna sănătății. Iată câțiva pași mici, dar care fac diferența:

  1. Mersul pe jos. Chiar și în spații mici, mersul pe jos sau statul în picioare, te poate ajuta să rămâi activ. Dacă ești într-un apel, plimbă-te prin casa în timp ce vorbești, în loc să stai jos.
  1. Ridică-te în picioare. Îți poți reduce timpul în care ești sedentar, ridicându-te în picioare de câte ori este posibil. În mod ideal, încearcă să întrerupi timpul de ședere și de relaxare la fiecare 30 de minute.
  1. Fă pauze scurte în timpul zilei. Activitățile scurte zilnice, ne ajută să rămânem în forma, chiar dacă par nesemnificative. Dansul, joaca cu copii și desfășurarea treburilor casnice, precum curățenia sau grădinăritul sunt alte mijloace pentru a rămâne activ acasă. Data viitoare când te uiți la o emisiune TV, ridică-te și fă câteva genuflexiuni în timpul reclamelor, corpul tău o să îți mulțumească!

Iar dacă vrei mai multe sfaturi despre cum să rămâi activ și cum poți slăbi mai ușor, citește și articolele noastre despre exercițiile HIIT și Intermittent fasting.

Distribuie articolul