Cum scapi de durerea de spate

8 ore pe zi, 5 zile pe saptamana la birou, in picioare, pe tocuri sau si mai rau, asezat 80% din timp pe scaun, la birou… Recunosti scenariul?

Ne bucuram ca esti aici si te informezi despre “Cum sa scapi de durerea de spate”.

Tema de azi, dupa cum spune si titlul, vrea sa dezbata un subiect des intalnit si chiar simtit pe pielea ta, a noastra. Durerea de spate. Cu siguranta ai citit destul de multe, si inca un articol pe aceeasi tema e posibil sa ti se para prea mult, dar realitatea este ca sala de fitness #mymotric cu acest articol da startul unor serii ce au scopul sa iti clarifice intrebarile si curiozitatile pe tema sanatatii tale fizice si mentale. (Fie vorba intre noi, cele doua se imbina perfect).

Fie ca vorbim de dureri acute intre omoplati, instalate bursc in zona lombara, fie de o contractura netratata corespunzator la nivelul umerilor, ele iti ingreuneaza activitatile zilnice si iti creaza disconfort.

In urma unei accidentari, sportivii de performanta sunt predispusi in a avea dureri de coloana vertebrala, maduva spinarii, nervi, discuri intervertebrale, muschi, ligamente si tendoane.
De asemenea, persoanele sedentare care ajung sa se expuna brusc la o serie de sporturi precum schiatul, alergarea pe suprafete dure (in parc, pe strada) sau merg la sala si fac diverse activitati sportive cu greutati nepotrivite, fara sa aiba parte de o incalzire serioasa in prealabil, se pot trezi cu dureri greu de suportat care in timp duc la probleme de sanatate serioase dificil de tratat.

Cauzele durerii de spate?

● Ridici obiecte grele in mod gresit, cu miscari bruste;
● Porti incaltaminte nepotrivita, ce au calapodul gresit, facute dintr-un material ce nu iti sustine greutatea corpului;
● Ai o pozitie gresita a spatelui la birou, pe scaun sau in timp ce dormi;
● Poseta/geanta/ghiozdanul o porti in mod incorect si pui presiune doar pe unul dintre umeri;
● Petreci multe ore pe scaun fara a-ti relaxa muschii lombari;
● Nu practici activitati sportive, motiv pentru care esti predispus la sedentarism;
● Ai leziuni in urma activitatilor sportive;
● Hernie de disc;
● Osteoartrita, Osteomielita, Osteoporoza;
● Deviatii ale coloanei vertebrale (scolioza, cifoza, lordoza);
● Stenoza spinala;

Cum se manifesta durerea de spate?

Citind acest articol, probabil stai asezat pe scaun, la birou si simti o durere de ceafa sau intercostala, sau poate esti in metrou si abia astepti sa iti scoti pantofii in care toata ziua ai stat… Durerea iti limiteaza miscarile, se “duce” in alte zone precum umeri, omoplati, intercostali, picioare, dandu-ti o senzatie de arsura sau intepaturi.

Durerea de spate poate duce pana incontinenta urinara, insomnie, anxietate si dificultati respiratorii. Semnalarea acestei afectiuni o fac doar 80% din adulti, in ultimii ani devenind una din cele mai serioase probleme de sanatate. Ea variaza de la o durere usoara, relativ surda pana la o durere acuta, severa si persistenta.

Cum previn durerea de spate?

Folosindu-ma de motto-ul “mai bine previi decat sa tratezi” o evaluare periodica a statusului tau corporal te poate salva de la cele mentionate mai sus.

Aici o sa intelegi cum sala fitness din Bucuresti my motric, te poate ajuta cu:

● Testing muscular;
● Testing articular;
● Stabilirea obiectivelor terapeutice cu ajutorul antrenorilor nostri kinetoterapeuti;
● Stabilirea lichidului corporal;
● Interpretarea modificarilor rezultate in urma unui program complex de antrenament facut in my motric;
● Stabilirea noului program de workout dupa evaluarea modificarilor.

Sala noastra imbina fitness-ul classic cu tehnologia medicala, fiind primul concept de acest fel din Romania. Inca de la prima sedinta in sala de fitness my motric vei avea parte de masuratori inteligente, pentru ca tu sa-ti setezi obiective realizabile pprin care poti sa-ti evauezi prgresul. We help you evolve the way you move, oferindu-ti un antrenament simplu, eficient si adaptat la corpului tau in timp real. Aparatura Milonizer si InBody pe care le gasesti in my motric au capacitatea de a face masuratori complexe si clare.

Folosit de oameni de stiinta, medici, nutritionisti si de specialisti in sportul de performanta, InBody face masuratori complexe intregului tau corp, datorita softului complex. (poza cu Inbody)

Milonizer, este un #FitnessScan cu ajutprul caruiai iti vom individualiza antrenamentul.
In cadrul scanarii iti efectuam teste de fitness:
– Stabilitatea, mentinerea echilibrului 30”;
– Agilitatea, viteza de reactie prin efectuarea unor fandari in directii diferite ghidate de Milonize;
– Teste de forta exploziva.

Tot in cadrul scanarii se poate ajusta greutatea optima care sa ruleze in timpul circuitului la fiecare aparat in functie de testul de forta efectuat initial, asta pentru ca tu daca suferi de probleme articulare, coloana vertebrala, maduva spinarii, nervi, discuri intervertebrale, muschi, ligamente si tendoane, sa poti avea parte de un antrenamet de recuparare medicala combinat cu elemente de fitness.

Cum pot scapa de durerea de spate prin sport?

Una din “remediile” cele mai intalnite, dar deloc benefice, il reprezinta repaosul la pat. Din dorinta te a te meneaja, ajungi sa optezi pentru “odihna”, fapt ce duce la intensificarea durerii iar in timp la complicatii precum atrofierea muschilor.
Noi te sfatuim sa optezi pentru recuperare prin miscare alaturi de un kinetoterapeut din sala de fitness my motric, realizata prin intermediul exercitiilor fizice specifice cu ajutorul aparaturii Five si Milon.

Uite cateva exercitii fizice cu FIVE

1. https://www.five-konzept.de/hip-15

Te ajuta la corectarea unor deficiente ale coloanei vertebrale, precum cifoza, mareste elasticitatea si flexibilitatea cutiei toracice si intinde muschiul pectoral.

2. https://www.five-konzept.de/ischio-20

Reduci presiunea pusa in timpul zilei in timp ce stai la birou, conduci ore in sir sau stai pe tocuri, fiind foarte util pentru cei cu afectiuni lombare.

3. https://www.five-konzept.de/glut-21

Intareste musculatura spatelui, imbunatateste postura si stimuleaza intreg organismul printr-o simpla intindere controlata.
4. https://www.five-konzept.de/spagat-16

Presupune stretching pe musculatura membrelor inferioara si te ajuta la cresterea flexibilitatii si mobilitatii articulatiei soldului si genunchiului.

5. https://www.five-konzept.de/feet-27

Amelioreaza starea de “picioare obosite” imbunatatind circulatia sanguina periferica si creste fluxul sanguin la nivelul talpii piciorului.

Poti citi aici (urmat art va fi cu mai multe detalii despre aparatura din MILON) mai multe informatii despre aparatura Milon, dar si despre, asa cum o numim noi, super posibilitatea de a te antrena complet in doar 35 de min cu ajutorul programelor de care dispune, atat de terapie prin mișcare cat si de antrenament intensiv, de ardere a grasimilor.

Pentru exercitiile realizate cu aparatura Milon, poti intra aici sa vezi cum reusesti prin intermediul unui circuit de doar 35 de min sa iti faci un antrenament complet si eficent.

Distribuie articolul