Ce este yoga și de ce are așa multe beneficii?

Yoga, o practică și meditație străveche, a devenit din ce în ce mai populară în societatea ocupată de astăzi. Pentru multe persoane, yoga oferă o retragere din viața lor haotică și ocupată. Acest lucru este adevărat dacă practici postura pisicii pe un covoraș în dormitorul tău, într-un ashram din India sau chiar în Times Square din New York. Yoga oferă multe alte beneficii psihice și fizice.

Câte tipuri de yoga există?

Există multe tipuri de yoga.

      • hatha, o combinație de mai multe stiluri, este unul dintre cele mai populare stiluri. Este un tip de yoga mai fizic decât o formă meditativă. Hatha yoga se concentrează pe pranayamas (exerciții controlate de respirație). Acestea sunt urmate de o serie de asane (posturi de yoga), care se încheie cu savasana (o perioadă de repaus).
      • vinyasa presupune serie de poziții care se revarsă lin între ele
      • power este o practică mai rapidă, cu intensitate mai mare, care creează mușchi.
      • ashtanga presupune serie de posturi, combinate cu o tehnică specială de respirație.
      • bikram, cunoscut și sub denumirea de „yoga fierbinte”, este o serie de 26 de poziții provocatoare, realizate într-o cameră încălzită la o temperatură ridicată.
      • iyengar este un tip de yoga care folosește obiecte precum blocuri, curele și scaune pentru a vă ajuta să vă mutați corpul într-o aliniere adecvată.

     

    Scopul practicii yoga este să te provoci fizic, dar să nu te simți copleșit, de aceea accentul este pe respirația ta, în timp ce mintea ta este calmă.

    Ce beneficii am dacă practic yoga?

    O imagine mai bună asupra corpului tău

    Yoga dezvoltă conștientizarea interioară, îți concentrează atenția asupra abilităților corpului tău în momentul prezent și ajută la dezvoltarea respirației și a forței minții și a corpului. Nu este vorba despre aspectul fizic.

    Studiourile de yoga de obicei nu au oglinzi, ca oamenii să își poată concentra conștientizarea spre interior, ci nu pe oamenii din jurul lor. Sondajele au descoperit că cei care practicau yoga erau mai conștienți de corpul lor decât oamenii care nu practicau yoga. Erau, de asemenea, mai mulțumiți și mai puțin critici cu corpul lor. Din aceste motive, yoga a devenit o parte integrantă în tratamentul tulburărilor alimentare și a programelor care promovează imaginea corporală pozitivă și stima de sine.

     

    Practicând yoga poți pierde din greutate

    Cercetătorii au descoperit că persoanele care practicau yoga timp de cel puțin 30 de minute o dată pe săptămână timp de cel puțin patru ani, au câștigat mai puțină greutate în perioada adultă medie. În general, cei care practicau yoga aveau indici de masă corporală mai mici (IMC) comparativ cu cei care nu practicau yoga.

    Dacă obiectivul tău este pierderea în greutate, alegerea unuia dintre stilurile de yoga viguroase, precum Ashtanga, Vinyasa sau Power Yoga, este alegerea inteligentă. Aceste clase durează în mod tradițional 90 de minute și pot avea cu siguranță un beneficiu asupra arderilor.

     

    Îți îmbunătățești starea de fitness

    Yoga este cunoscut pentru capacitatea sa de a calma tensiunea și anxietatea în minte și corp. Dar poate avea, de asemenea, un impact asupra stării de fitness a unei persoane.

    Cercetătorii au studiat un grup mic de indivizi sedentari care nu mai practicaseră yoga înainte. După ce au practicat yoga opt săptămâni, de cel puțin de două ori pe săptămână, pentru un total de 180 de minute, participanții au avut forță musculară și rezistență, flexibilitate și fitness cardio-respirator mai mare.

     

    Beneficii cardiovasculare

    Câteva studii mici au descoperit că yoga are un efect pozitiv asupra factorilor de risc cardiovascular. A ajutat la scăderea tensiunii arteriale la persoanele cu hipertensiune arterială. Este probabil ca yoga să restabilească „sensibilitatea baroreceptorului”. Acest lucru ajută organismul să sesizeze dezechilibrele tensiunii arteriale și să mențină echilibrul.

    Un alt studiu a descoperit că practicarea yoga a îmbunătățit profilul lipidic la pacienții sănătoși, precum și la pacienții cu boală coronariană cunoscută. De asemenea, a scăzut nivelul excesiv de zahăr din sânge la persoanele cu diabet non-insulino-dependent și a redus nevoia de medicamente. Yoga este acum inclusă în multe programe de reabilitare cardiacă, datorită beneficiilor sale cardiovasculare și de reducere a stresului.

    Cercetătorii studiază, de asemenea, dacă yoga poate ajuta persoanele cu depresie și artrită și poate îmbunătăți supraviețuirea de cancer.

     

    Pot face yoga dacă am o problemă de sănătate?

    Yoga este o activitate excelentă pentru tine dacă ai diabet, hipertensiune arterială, colesterol ridicat sau boli de inimă. Îți oferă putere, flexibilitate și conștientizare minte-corp. De asemenea, va trebui să faci și o activitate aerobă, cum ar fi mersul pe jos, mersul pe bicicletă sau înotul, dacă nu faci un tip de yoga cu mișcare rapidă.

    Dacă ai hipertensiune arterială, diabet sau probleme cardiace, întrebă-ți medicul ce poți face. Este posibil să fie nevoie să eviți anumite posturi, cum ar fi cele în care eștii cu capul în sus sau care solicită mai mult echilibru decât ai acum. Un program foarte blând de yoga, însoțit de o activitate aerobă ușoară precum mersul pe jos sau înotul, poate fi cel mai bun mod de a începe.

    Ai artrită? Yoga te poate ajuta să rămâi flexibil și puternic, fără a pune un stres suplimentar pe articulații. Obține beneficiul suplimentar al unei abordări minte-corp care te poate ajuta să te relaxezi și să te energizezi.

    Dacă ești gravidă, yoga te poate ajuta să te menții relaxată, puternică și în formă. Dacă ești nou în yoga sau ai probleme legate de sănătate sau sarcină, discută cu medicul tău înainte de a încerca.

     

    Există clasă de yoga la my motric?

    Da!!! Clasa se desfășoară într-un ritm lent, respirația este corelată cu mișcările corpului, iar exercițiile de respirație ajută la reglarea frecvenței cardiace și diminuează activitatea sistemului nervos central.

    Prin această echilibrare a respirației, organismul se reglează și din punct de vedere hormonal. Efectele asupra mușchilor și articulațiilor sunt imediate și evidente: tonifiază musculatura, îmbunătățește flexilibitatea și activează fascia corpului.

    Ai nevoie de echilibru în viața ta? Yoga este soluția!

    Ne vedem în sală!

Distribuie articolul