Pilates: ce este, beneficii și multe altele

Pilates este o serie de aproximativ 500 de exerciții inspirate din yoga și balet. Pilates alungește și întinde toate grupele musculare majore din corp printr-o manieră echilibrată, îmbunătățește flexibilitatea, forța, echilibrul și conștientizarea corpului.

 

De unde a pornit Pilates și ce este mai exact?

În anii 1920, antrenorul fizic Joseph Pilates a introdus Pilates în America ca o modalitate de a ajuta sportivii și dansatorii răniți să se întoarcă în siguranță la exerciții fizice și să își mențină starea de fitness. De atunci, Pilates a fost adaptat pentru a se potrivi oamenilor din comunitatea generală.

Pilates poate fi o formă aerobă și non-aerobă de exercițiu. Pilates alungește și întinde toate grupele musculare majore din corpul tău într-o manieră echilibrată. Necesită concentrare pentru a găsi un punct central pentru a-ți controla corpul prin mișcare. Fiecare exercițiu are un sistem de plasare, ritm și respirație prescrise.

În Pilates, mușchii nu sunt niciodată prelucrați până la epuizare, astfel încât nu există transpirație sau încordare, ci doar o concentrare intensă. Antrenamentul constă dintr-o varietate de secvențe de exerciții care se efectuează în repetări reduse, de obicei de cinci până la zece ori, pe parcursul unei sesiuni de 45 până la 90 de minute. Sunt utilizate saltele și echipamente specializate pentru rezistență.

Pilates se potrivește fiecărei persoane, iar exercițiile sunt reevaluate în mod regulat pentru a se asigura că sunt adecvate pentru acea persoană. Datorită atenției individuale, această metodă se poate potrivi tuturor, de la sportivi de elită, până la persoane cu mobilitate limitată, femei însărcinate și persoane cu un nivel scăzut de fitness.

 

Pilates a fost creat de un bărbat, pentru bărbați

În ultimii ani, în studiourile Pilates s-a înregistrat o creștere uriașă. Majoritatea acestor studiouri sunt conduse de femei, iar majoritatea instructorilor Pilates sunt femei. Lucru grozav pentru femei, nu prea grozav pentru bărbați. Din păcate, industria dominată de femei a speriat o mulțime de bărbați care ar beneficia foarte mult de metoda Pilates. Există multe motive pentru care Pilates este excelent pentru bărbați. În primul rând, să nu uităm că Pilates a fost creat de un bărbat, pentru bărbați.

Dacă nu știți deja despre Joseph Pilates, iată câteva fun facts:

 

  • El a fost un bărbat – un boxer, scafandru, culturist și a vizitat Anglia ca interpret și gimnast de circ
  • Când a izbucnit primul război mondial, el a fost internat ca străin inamic. Pentru a stimula moralul, el a sugerat ca soldații închiși să facă exerciții fizice regulate. A demontat arcurile din paturile soldaților care erau prea răniți pentru a merge și le-a atașat de barele de cap și de picioare, creând antrenamente de rezistență, acest pat devenind mai târziu modelul faimosului aparat al lui Joseph Pilates, The Cadillac și The Reformer.
  • Primul său Barrel & Magic Circle a fost realizat dintr-un butoi de bere și este vorba de piese deconstruite

 

Are Pilaltes beneficii pentru sănătate?

Câteva dintre beneficiile pe care ți le poate aduce pilatesul sunt:

  • flexibilitate îmbunătățită
  • creșterea forței și tonusului muscular, în special a mușchilor abdominali, partea inferioară a spatelui, a șoldurilor și fesierilor, adică „mușchii de bază” ai corpului tău
  • rezistență musculară echilibrată pe ambele părți ale corpului
  • control muscular sporit al spatelui și membrelor
  • postură îmbunătățită
  • reabilitarea sau prevenirea leziunilor legate de dezechilibrele musculare
  • îmbunătățirea coordonării fizice și a echilibrului
  • relaxarea umerilor, a gâtului și a spatelui superior
  • reabilitarea sigură a leziunilor articulare și ale coloanei vertebrale
  • prevenirea leziunilor musculo-scheletice
  • creșterea capacității pulmonare și a circulației prin respirație profundă
  • concentrare îmbunătățită
  • creșterea gradului de conștientizare a corpului
  • managementul stresului și relaxare

Pilates este potrivit pentru toată lumea

Pilates se adresează tuturor, de la începători până la avansați. Poți efectua exerciții folosind propria greutate corporală sau cu ajutorul diferitelor echipamente.

Un antrenament tipic pilates include o serie de exerciții și întinderi. Fiecare exercițiu este efectuat cu atenție, cu tehnici de respirație adecvate și control asupra mușchilor abdominali. Pentru a obține beneficiul maxim, ar trebui să faci pilates de cel puțin două sau trei ori pe săptămână. Poți observa îmbunătățiri posturale după 10 până la 20 de sesiuni.

 

Pilates este parțial inspirat de yoga, dar este diferit într-un aspect cheie, yoga este alcătuit dintr-o serie de posturi statice, în timp ce pilates se bazează pe a te pune în poziții instabile și a-ți provoca corpul, mișcându-ți membrele.

De exemplu, imaginați-vă că vă întindeți pe spate, cu genunchii îndoiți și ambele picioare pe podea. Un exercițiu pilates poate implica îndreptarea unui picior, astfel încât degetele de la picioare să fie orientate către tavan și folosirea celuilalt picior pentru a ridica și coborî încet corpul. Ai nevoie de mușchii abdominali și fesieri strânși pentru a-ți menține șoldurile pătrate și o atenție concentrată pentru a te opri din a te înclina.

 

Cele două forme de bază ale Pilates sunt:

Pilates pe bază de covoraș este o serie de exerciții efectuate pe podea folosind gravitația și propria greutate corporală pentru a oferi rezistență. Scopul principal este de a condiționa mușchii mai adânci, de susținere a corpului, pentru a îmbunătăți postura, echilibrul și coordonarea

Pilates bazat pe echipament include echipamente specifice care funcționează împotriva rezistenței încărcate cu arc, inclusiv „reformatorul”, care este o căruță mobilă pe care o împingeți și trageți de-a lungul pistelor sale. Unele forme de pilates includ greutăți cum ar fi ganterele și alte tipuri de echipamente mici care oferă rezistență mușchilor.

Pilates constă în deplasarea printr-o serie lentă și susținută de exerciții, folosind controlul abdominal și respirația adecvată. Calitatea fiecărei posturi este mai importantă decât numărul de repetări sau cât de energic te poți mișca.

Deși Pilates este o formă de exercițiu cu impact scăzut, anumite persoane ar trebui să solicite sfaturi medicale înainte de a începe un nou program, inclusiv:

  • persoane care au avut recent o intervenție chirurgicală
  • gravide
  • persoane cu vârsta de 40 de ani sau mai mult
  • persoane cu o afecțiune medicală preexistentă, cum ar fi bolile de inimă
  • persoane cu leziuni sau tulburări musculo-scheletice preexistente
  • oricine nu a făcut mișcare mult timp
  • persoane foarte supraponderale sau obeze.
Distribuie articolul