Zumba. Arzi calorii și te distrezi în același timp

Ai fost vreodată la o clasă de zumba? Dacă nu, atunci să știi că nu trebuie să te gândești la zumba ca la un antrenament. Gândește-te ca la o petrecere în care se întâmplă să arzi o grămadă de calorii în timp ce te distrezi.

De unde provine zumba?

Zumba s-a născut în Columbia în anii 90, destul de întâmplător. Un instructor de fitness a uitat să-și aducă muzica obișnuită de antrenament la clasă, așa că a luat câteva albume latine din mașina lui, a înlăturat constrângerile unui antrenament tradițional și a dansat la fel cum ar face la un club. Clasa lui l-a urmat, transpirând până la ritmuri de salsa și rumba.

De atunci, Zumba s-a a devenit mai mult o petrecere decât un antrenament. Într-adevăr, unele cercetări sugerează că poate fi cel mai bun antrenament pentru persoanele care urăsc să facă exerciții fizice.

Zumba este ca un exercițiu deghizat. Este, de asemenea, un fenomen la nivel mondial, cu clase oferite acum în 180 de țări și cu peste 15 milioane de participanți care dansează în timpul antrenamentului în fiecare an. Timp de o oră poți pur și simplu să dansezi și să uiți de tot ce se întâmplă!

Există mai multe tipuri diferite de clase, de la antrenamente aqua zumba, până la clase precum zumba toning care încorporează greutăți pentru arderea caloriilor suplimentare și antrenament de forță. Există chiar și clase de zumba pentru copii.

 

Un antrenament de 60 de minute arde o medie de 369 de calorii, mai mult decât kickboxingul cardio sau aerobicul pasiv. Veți obține un antrenament cardio excelent care să topească grăsimea, să vă consolideze abdomenul și să îmbunătățească flexibilitatea.

 

Ce trebuie să faci înainte să mergi la o clasă de zumba

Lasă anxietate la ușă. Nu îți face griji dacă ai două picioare stângi. Dacă poți merge, poți dansa! Coregrafia este foarte ușor de urmărit, așa că oricine o poate face. Nu trebuie să îți faci griji în privința memorării pașilor, deoarece majoritatea dansurilor repetă aceleași mișcări de bază în fiecare melodie.

Vino cu multă energie! Rutinele zumba presupun antrenamente aerobice de fitness cu o combinație de ritmuri rapide și lente, care tonifică și sculptează corpul.

Pantofi sport. Caută un pantof sport care să ofere suport pentru gleznă, deoarece vei face foarte multe răsuciri, precum și o combinație de mișcări cu impact ridicat și cu impact scăzut, iar utilizarea încălțămintei sportive va ajuta la absorbția impactului și a sprijinului general.

O fuziune de ritmuri. Cursurile prezintă o fuziune de ritmuri de muzică latină și internațională și vei găsi mișcări de la stiluri de dans precum cumbia, merengue, salsa, samba și soca, plus stiluri de dans african și indian cum ar fi bhangra și multe altele. Aducem muzica din toate părțile diferite ale lumii sub același acoperiș.

Te încarci cu energie pozitivă. Clasele sunt adesea la pachet cu participanți de toate formele, dimensiunile și vârstele. Unora le place să cânte tare, alții se înfășoară în ritm. Vino cu mintea și inima deschisă și ai garanția că o să ieși afară din sală zâmbind.

 

Ce beneficii au clasele de zumba?

1.Arzi calorii

Acest lucru ar trebui să fie destul de evident. Zumba, în esența sa, se referă la mișcare, fie că dansezi merengue, scuturându-ți șoldurile și chiar făcând exerciții de fitness, cum ar fi push-up-uri, care sunt încorporate într-o clasă de zumba. De fapt, este posibil să arzi între 600-1.000 de calorii într-o singură sesiune.

2.Dă dependență, așa că o să vrei să te antrenezi mai des

După cum vă vor spune mulți dintre susținătorii săi, zumba este extrem de captivant. S-ar putea să nu pară un beneficiu pentru sănătate dar ia în considerare asta: vei dori să continui să faci zumba, așa că, prin extensie, vei dori să continui să faci exerciții fizice. Zumba este atât de distractivă încât nu se simte ca un antrenament „normal”!

3.Reduce stresul

Un motiv parțial al succesului său internațional, cu 15 milioane de participanți săptămânali la zumba în 180 de țări, este faptul că te distrage de la orice evenimente stresante pe care le confruntați în viață. Pur și simplu te pierzi în fața ritmului hipnotic și uiți de problemele tale. Ne vedem mai târziu, stres!

4.Este un full-body workout

Făcând zumba îți soliciți tot corpul. Îți exersezi picioarele cu pașii, îți întărești brațele cu mișcări de balansare și împingeri și îți dezvolți abdomenul și fesierii cu genuflexiuni.

5.Faci cardio

Ca și primul punct, acest lucru ar trebui să fie destul de evident. Dansul și mișcarea te solicită destul de mult, așa că este firesc să îți îmbunătățești sănătatea cardiovasculară cu orele zumba susținute.

6.Tonifiază corpul. Vei arăta și mai bine!

În strânsă legătură cu numărul 4, zumba te face să te deplasezi și să dansezi pentru o perioadă lungă de timp, ceea ce va face minuni pentru tonifierea corpului, mai ales dacă continui cu orele săptămânale de zumba.

7.Îmbunătățește starea de bine

Pe măsură ce dansezi, creierul tău va elibera endorfine care te vor face să te simți fericit și exuberant!

8.Te ajută să fii mai încrezător

Nu numai că dansul va elibera endorfinele care modifică starea de spirit, dar, pe măsură ce continui să dansezi, îți vei tonifia și corpul, ceea ce te va face să te simți mult mai încrezător.

 

Nu numai că dansul va elibera endorfinele care modifică starea de spirit, dar, pe măsură ce continui să dansezi, îți vei tonifia și corpul, ceea ce te va face să te simți mult mai încrezător.

Acest tip de antrenament poate fi deosebit de util pentru adulții în vârstă care nu pot alerga sau face antrenamente mai intense sau pentru cei care nu doresc. Un studiu din 2015 a descoperit că dansul poate ajuta persoanele în vârstă să își mențină echilibrul și coordonarea, reducând riscul de căderi.

 

Zumba nu va concura niciodată cu antrenamente precum CrossFit sau antrenamentele cu intensitate mare atunci când vine vorba de câștiguri de masă musculară. Dar nu toată lumea vrea să facă CrossFit sau antrenamente cu greutăți.

Există încă un loc pentru Zumba, pentru că oamenilor le place cu adevărat. Dacă și ție îți plac clasele de zumba, te așteptăm în sălile noastre #my motric. Pe data viitoare!

Distribuie articolul